Hírek

Miért húsz? Mi mennyi?

A rövidtáv is megfordult ez évre, ezért hátramenetben is teljesíthető és a cikket is visszafelé írom…. Na jó, inkább haladjuk rendesen, arccal előre!

Új helyre költözik a túraközpont. Végre megnyitotta kapuit az Orbán Ház Helytörténeti Kiállítóhely és Archeopark, és az egyik épületében lesz a Start és a Cél. A régi-új istállóépület óriási, elférünk bőven, de kissé szellős lehet, mivel nagy ajtajai vannak. Reméljük, még kegyes lesz hozzánk a természet és szép időnk lesz a túra napján.

Megfordítottuk a útvonalakat, ez a 20-as távra is igaz. A Tótfalusi-völgy elején rögtön el is hagyjuk a “járt utat”, külön szalagozással irányítjuk majd a csapatot a vadászösvényre és onnan fel a régi vasúti nyomvonalra. Ez ismerős lehet tavalyról, lefelé kellett jönni rajta akkor. Láthatjátok, hol pöfögött az öreg gőzös a nehéz farönkökkel… (még ennyi “ö” betűt egy mondatban… szögediek is megirigyelhetnék…) Az Ivánka-lápa sárga sávján Ti is felkapaszkodtok majd az Olasz-kapu felé. Jó meredek, készüljetek fel! A mászás jutalma az első frissítő pont lesz, egyetek-igyatok, hurrá, felértetek a Bükk-fennsíkra!

A 2022-es túravideónkon láthatjátok, hogy micsoda kínálattal várjuk majd a frissítőponton.

A frissítés és a Thurzó Gáspár emléktábla után a töbröt (víznyelőt) kerülve a köves úton jobbra kell tovább haladnotok a Káposztás-kert irányába, de a rögtön a következő elágazásnál újra jobbra kell fordulni a nagy fák alatt. Figyeljétek a SPTT logó (narancs színű halcsont) nyilat, ezen a rövid szakaszon nincs festett jelzés a fákon. A Fakútnyaknál éritek el a S háromszög jelzést, ezen balra tovább felfelé visz az út, de már nem sokáig, hamar felértek a Bükk legmagasabb csúcsára, a Szilvási-kőre. Igen ez a legmagasabb már, pár éve bemérték. 960 méteren vagytok, ha a fákra kihelyezett feliratot követitek és letértek egy keskeny ösvényre. Csúcsfotó és csúcscsoki mehet, fújjatok egyet, innen már csak lefelé mentek a célig.

A csúcstámadás után vissza a sárgára, majd a padnál rá kell térni balra a zöld háromszögre, a gyökeres ereszkedés utáni padnál pedig a zöld sávra jobbra. Ezt kell követni a Kopasz-réten át le a Horotna-völgyig. Ha újabb padokat láttok és egy SPTT nyilat balra, akkor jó helyen jártok. Újabb zöld jelzés, de most biciklis, ezen éritek el az utolsó lyukasztót a kishídnál. Na jó… itt egy kicsit emelkedik az út, de aztán már tényleg csak gurulás a célig.

Reméljük, hogy kedvet kaptatok az idei SPTT-hez! Találkozzunk a startban!

A regisztráció 2023. szeptember 25-én reggel 9.00-tól október 1-én este 22.00-ig, vagy a létszámkorlát eléréséig tart. Addig még van idő eldönteni, hogy melyik távon indultok. Kérünk mindenkit, hogy egyéni erőnlétéhez, felkészültségéhez igazodó távot válasszon!

Friss hír, pont jókor!
Az MBH Bank 2023. szeptember 29. (péntek) 12:30 és október 3. (kedd) 12:00 között nem egybefüggően, részleges és teljes bankszünnapokat tart, így nem fogom látni az utalásokat vagy néhányan esetleg nem tudtok utalni. Ez éppen Titket fog érinteni, de sebaj, megoldjuk...